Data: 11/11/2020 – Professora: Nilda Rodrigues dos Santos Lima - Disciplina: Língua Inglesa – Conteúdo: Interpretação textual.

  

Escola Municipal Ayrton Senna da Silva

Nome:__________________________________________Série: 8º ano B

Profª: Nilda Rodrigues dos S. Lima                                 Data: 11/11/2020

Conteúdo: Interpretação textual




Disponível em: https://www.slideserve.com/tacey/review-of-powerpoint-ppt-presentation   Acesso em 17 de set. de 2020.

 

ACTIVITIES

01.    Answer these questions about yourself in English. (Responda  essas perguntas sobre você em inglês.)

 

a)      What kind of movies do you like? (De que tipo de filme você gosta?)

I like __________________________________

b)      Which do you prefer, cartoons or comedies? ( O que você prefere, desenhos animados ou comédias?)

I prefer ___________________________________

c)      When was the last time you watched a science fiction movie?( Quando foi a última vez que você assistiu a um filme de ficção científica?  )

It was last _______________________________

 

Sense and Sensibility tells the story of the impoverished Dashwood family, focusing on the sisters Elinor and Marianne, personifications of good sense (common sense) and sensibility (emotionality), respectively. They become destitute upon the death of their father, who leaves his home, Norland Park, to their half-brother, John. Although instructed to take care of his sisters, John is dissuaded of his duty by his greedy wife, Fanny. The family, which, in addition to Elinor and Marianne, includes their mother and a younger sister—moves to Barton Cottage in Devonshire.

Disponível em: https://www.britannica.com/topic/Sense-and-Sensibility Acesso em 18 de set. de 2020

 

Leia o texto para responder as questões 2 e 3. Se for necessário traduza-o.

02. Match the columns:

(A) take care of

(B) half-brother

(C) destitute               

(D) sensibility             

 

(  ) with no money or possessions.

(  ) someone’s tendency to be shocked or offended by something.

(  ) to do the necessary things for someone who needs help or protection.

(  ) a brother who has either the same mother or the same father as you.

 

03. Write (T)  TRUE or ( F)  FALSE according to the text. ( Escreva (T) para verdadeiro e (F) para falso de acordo com o texto.)

a)     John is Elinor and Marianne’s half-brother.   (     )         

b)     Fanny is John’s sister.         (     )      

c)     Elinor and Marianne become destitute upon the death of their mother.(     )         

d)     The Dashwood family moves to Barton Cottage in Devonshire. (    )  

 

04 . Retire do texto os verbos que estão destacados de verde e traduza-os:          

 

05. Traduza as palavras abaixo:

Good

Who

Same

Wife

Younger

Death

Duty

Greedy

Fanny

Half-brother  

 

 

Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

Data: 25/11/2020 – Professora: Nilda Rodrigues dos Santos Lima - Disciplina: Língua Inglesa – Conteúdo: Correção das Atividades do dia 25.11.2020.

Data: 21/10/2020 – Professora: Nilda Rodrigues dos Santos Lima - Disciplina: Língua Inglesa – Conteúdo: Correção das Atividades do Prefixes and suffixes.

Data:27/11/2020 - Professora: Gilda Mendes - Disciplina: História - Conteúdo: Revolta dos Malês